[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ساحل دانش
مدیر ارشد مارکتینگ اسنپمارکت او گفت: «تلویزیون و بیلبورد، هم چنان بهگفتن نمادهای قوت و اعتبار در ذهن کاربران عمل میکنند.»
«سامان ابطحی» در اتفاقات اینونایت که در حاشیه نمایشگاه بینالمللی اینوتکس برگزار شد، در پنل تخصصی «مارکتینگ در عصر بیاعتمادی»، او گفت: «تعداد بسیاری از مخاطبان، توانایی یک برند را در وجود در این رسانهها بهگفتن نشانهای از استاندارد بالا و قابل مطمعن بودن برداشت میکنند»
او با اصرار بر نقش حیاتی مطمعن در پیروزی برندها، گفت: «اعتمادسازی یک فرآیند فرمولپذیر اما دشوار است؛ برندی که بتواند صادقانه وعده بدهد، روی قولهای خود بماند، از نادرست خود نترسد و مخاطبش را دستکم نگیرد، شانس بیشتری برای بقا و محبوبیت خواهد داشت.»
او با برشمردن فاکتورهایی برای جلب مطمعن کاربران، اصول کلیدی را وفاداری به قولها، ارامش در سیاستها، و همراهی هوشمندانه با ترندها گفت و افزود: «طراحی پروموشنهایی مشابه با شان و هوشمندی مخاطب و پذیرفتن صریح اشتباهات از دیگر عوامل موثر در این عرصه است.»
به حرف های ابطحی، «برندهایی که با تحول مداوم استراتژی یا اجرای کمپینهای فریبنده تلاش در جلبدقت دارند، در دنیای امروز که مخاطب باهوشتر از همیشه است، راه به جایی نمیبرند.»
مدیر ارشد مارکتینگ اسنپمارکت به چالشهای تبلیغات دیجیتال در ایران نیز پرداخت و او گفت: «اشباع بیشازحد فضای وب از تبلیغات سطحی و اغراقآمیز، جای رسانههای معتبر را گرفته و علتشده برندهای بزرگ تمایل کمتری به وجود در این فضا داشته باشند. این نوشته به افت مطمعن عمومی نسبت به تبلیغات وب انجامیده است.»
او افزود: «در نقطه روبه رو، تبلیغات دیجیتال اگر بهدرستی و باکیفیت اجرا بشود، هم چنان میتواند مکملی مورد قیمت در کنار رسانههای سنتی برای تحکیم اعتبار برند باشد.»
ابطحی با اراعه یک جمعبندی اجرایی، به نقش انسانمحوری در برندینگ اشاره کرد و او گفت: «یکی از روندهای مهم در ارتباطات برند، گرایش به انسانمحوری (Humanisation) است. این رویکرد به برندها پیشنهاد میکند که در همه لایهها، از عملیات و خدمات گرفته تا ارتباطات بازاریابی، چهرهای انسانی از خود نشان دهند.»
به حرف های او «در تعداد بسیاری از موارد، چهره انسانی یک برند، همانند بنیانگذاران یا مدیران عامل، نقشی مؤثرتر از نام تجاری آن ایفا میکند؛ همان گونه که برند شخصی افرادی همانند ایلان ماسک یا مارک زاکربرگ فراتر از برندهای تسلا یا فیسبوک شناخته میبشود.»
مدیر ارشد مارکتینگ اسنپمارکت افزود: «ورود هوش مصنوعی به حوزه ارتباطات انسانی، در کنار همه مزایایی که داشته، میتواند به افت سطح مطمعن کاربران منجر بشود. جایگزینی چتباتها بهجای انسانها در مراکز تماس، مثالی از این افت ربط انسانی است. به همین علت حتی کسبوکارهای کاملاً آنلاین نیز باید به راهکارهایی همانند راهاندازی فروشگاههای فیزیکی یا تشکیل بسترهای تماس انسانی دقت کنند.»
ابطحی «راهکارهایی همانند دعوت کاربران به بازدید از فرآیندهای داخلی شرکت، تشکیل محتوای کارکنان سازمان (EGC) و کاربرمحور (UGC)، منفعت گیری از داستانهای پیروزی مشتریان، تشویق به شراکت در نظرسنجیها و منفعتگیری از عناصر انسانی در طراحیهای بصری برند» را از جمله اقداماتی دانست که میتوانند دیوار فاصله بین برند و کاربر را بشکنند و عرصهساز تشکیل مطمعن پایدار باشند.
در این پنل که با وجود دیگر مدیران مارکتینگ از شرکتهایی نظیر دیوار، تارا، تپسی و بیمهبازار برگزار شد، دلایل مهم افت مطمعن کاربران به برندها بازدید شد.
اتفاقات اینونایت بخشی اختصاصی از نمایشگاه اینوتکس است که با مقصد شبکهسازی بین فعالان ارشد کسبوکار، مدیران دولتی و مهمانان خارجی طراحی شده و تلاش میکند در فضایی صمیمی، تبادل توانایی و فرهنگسازی را رقم بزند.
دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار
[ad_2]