وابستگی مک‌دونالدز به فناوری کار دستش داد

[ad_1]

فست‌فودهای بزرگ همانند مک‌دونالدز، امروزه به شدت به تکنولوژی وابسته می باشند. مک‌دونالدز از اپلیکیشن موبایل، کیوسک‌های خواست بدون نیاز به کارمند، منوی دیجیتال بر مبنای تقاضا، آب‌وهوا و هوش مصنوعی برای افزایش فروش و صرفه‌جویی در هزینه منفعت گیری می‌کند.

به نقل از رسانه فناوری تکنا، این وابستگی ها به تکنولوژی اما ریسک‌هایی هم دارد. روز جمعه مشکل فنی در سیستم‌های مک‌دونالد علتاختلال در شعبه‌های این فست‌فود در بازارهای مهم دنیا همانند ژاپن، استرالیا و انگلیس شد و زیاد از شعبه‌ها ناچار شدند به طور موقت فقط نقدی کار کنند یا کلا تعطیل شوند.

مک‌دونالدز خبرداد این مشکل برای تحول تنظیمات در یکی از شرکت‌های تامین‌کننده‌ی آن‌ها بوده است. با وجود این مشکلات، دور از انتظار است مک‌دونالدز استراتژی کلی خود را که وابستگی زیاد تر به تکنولوژی است، تحول دهد. این در حالی است که مک‌دونالدز می‌خواهد سهم خواست‌های آنلاین و از طریق کیوسک را که در سال ۲۰۲۲ در بازارهای مهم به یک‌سوم کل فروش رسیده، افزایش دهد.

مک‌دونالدز در دسامبر خبرداد با گوگل برای انتقال سیستم‌های کامپیوتری رستوران‌هایش به فضای ابری همکاری می‌کند. این کار به هوش مصنوعی مک‌دونالدز اجازه می‌دهد الگوها و ظرایف بیشتری را فهمیدن کند که در نهایت تبدیل غذای داغ‌تر و تازه‌تر می‌بشود. فست‌فودهای بزرگ دیگر همانند استارباکس هم استراتژی شبیهی دارند و روی هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های تازه برای بهبود خدمات و فروش اندوخته‌گذاری می‌کنند. یقیناً این وابستگی به تکنولوژی ریسک‌هایی همانند نارضایتی مشتریان از تحول قیمت‌ها بر پایه زمان را هم به همراه دارد.

[ad_2]

منبع

نویسنده نوشته: ایمان صالحی