نوشته و ویرایش شده توسط مجله ساحل دانش
هوندا نه تنها تصمیم دارد وسایل نقلیه آینده را با باتریهای حالت جامد (Solid-state) تامین انرژی کند، بلکه میخواهد فناوری تشکیل این باتریها را نیز به طور کامل در اختیار داشته باشد. این شرکت با مقصد دستیابی به آلایندگی کربن صفر تا سال ۲۰۵۰، اندوختهگذاری قابل توجهی در گسترش باتریهای حالت جامد انجام داده است.
به نقل از دپارتمان اخبار علمی رسانه فناوری تکنا، هوندا در ماه جاری از اولین خط تشکیل نمونه اولیه باتری حالت جامد خود رونمایی کرد. این خط تشکیل به مهندسان هوندا امکان میدهد تا به طور عملی بر روی ساختار باتری و فرآیند تشکیل آن کار کنند و بهبودهای ملزوم را اعمال نمایند. باتریهای حالت جامد تراکم انرژی زیاد بالاتری نسبت به باتریهای لیتیوم یونی دارند. این بدان معناست که خودروهای برقی تجهیزبه این باتریها میتوانند با هر بار شارژ، مسافت زیاد بیشتری را طی کنند.
به نقل از دپارتمان اخبار تکنولوژی رسانه فناوری تکنا با منفعت گیری از باتریهای حالت جامد، میتوان اندازه و وزن باتری ماشین را به طور قابل توجهی افت داد. این کار به طراحان ماشین امکان میدهد تا فضای داخلی ماشین را جادارتر کرده و طراحی آن را بهبود بخشند. این چنین باتریهای حالت جامد قابلیت شارژ سریعتری نسبت به باتریهای لیتیوم یونی دارند.
این باتریها از نظر ایمنی کارکرد بهتری داشته و خطر آتشسوزی در آنها کمتر است. از طرفی باتریهای حالت جامد عمر سودمند بیشتری دارند. هوندا تصمیم دارد اولین خودروهای برقی تجهیزبه باتری حالت جامد را در اواخر دهه ۲۰۲۰ به بازار اراعه کند و تا سال ۲۰۴۰، همه محصولات خود را به خودروهای برقی و سلول سوختی برقی تبدیل نماید.
هوندا برای افت هزینهها و بهبود کارکرد باتریهای حالت جامد، تصمیم گرفته است تا همه مرحله های تشکیل این باتریها را به طور داخلی انجام دهد. این شرکت بر این باور است که با این روش میتواند تا ۲۵ درصد در هزینه تشکیل باتری صرفهجویی کند. خط تشکیل نمونه اولیه باتری حالت جامد هوندا در مرکز تحقیق و گسترش این شرکت در ژاپن قرار دارد. مهندسان هوندا با منفعت گیری از این خط تشکیل، به جستوجو گسترش باتریهایی با کارکرد بالا و هزینه تشکیل پایین می باشند. برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار علمی رسانه تکنا مراجعه کنید.
دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار