رویکرد تازه برای ساماندهی بازار پیامک زیاد و افت مطلب‌های مزاحم_ساحل دانش


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ساحل دانش

در نشستی که با وجود نمایندگان اپراتورهای تلفن همراه، شرکت‌های اراعه دهنده خدمات پیامک زیاد و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار شد، راهکارهایی برای ساماندهی بازار پیامک زیاد و افت مطلب‌های مزاحم مورد بازدید قرار گرفت. مقصد مهم این نشست، تشکیل وحدت رویه در اراعه خدمات پیامک زیاد، افزایش رضایت کاربران و گسترش بازار کسب و کارهای مرتبط می بود.

به نقل از سرویس اخبار داخلی رسانه فناوری تکنا، مقررات حاضر در حوزه پیامک زیاد مورد بازبینی قرار گرفت تا مطمعن حاصل بشود که این مقررات با نیازهای جاری بازار و انتظارات کاربران همسو می باشند. در این نشست نظر شد که تعرفه‌های خدمات پیامک زیاد به جای تعیین توسط نهادهای دولتی، بر پایه اراعه و تقاضای بازار تعیین بشود. این کار می‌تواند به رقابت زیاد تر بین اراعه دهندگان خدمات و افت هزینه‌ها برای کاربران منجر بشود.

تشکیل سامانه‌هایی برای شناسایی و برخورد با ارسال پیامک‌های مزاحم یکی دیگر از موضوعات مهم این نشست می بود. این سامانه‌ها می‌توانند به افت حجم مطلب‌های مزاحم و افزایش رضایت کاربران پشتیبانی کنند. کاربران می‌توانند با منفعت گیری از اپلیکیشن‌های اپراتورهای تلفن همراه یا کد دستوری #۸۰۰* و ارسال کدهای ۱۱ و ۱۲، دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را مدیریت کنند.

اهداف کلی این نشست شامل فزایش رضایت کاربران با افت مطلب‌های مزاحم و اراعه خدمات با کیفیت‌تر به کاربران می بود. با تشکیل یک محیط رقابتی سالم و شفاف برای اراعه دهندگان خدمات پیامک زیاد وبا تدوین مقررات روشن و شفاف و اجرای آن‌ها به طور یکسان توسط همه فعالان این حوزه می توان این کسب و کار را گسترش داد.

با اجرای این عمل های، انتظار می‌رود که بازار خدمات پیامک زیاد در سرزمین ساماندهی شده‌تر و کارآمدتر بشود و کاربران بتوانند از خدمات با کیفیت‌تری منفعت‌مند شوند. این چنین، با افت مطلب‌های مزاحم، رضایت کاربران افزایش یافته و محیطی مناسب برای رشد کسب و کارهای مبتنی بر پیامک فراهم می‌بشود. برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار فناوری رسانه تکنا مراجعه کنید.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات فناوری

مقالات آموزشی

مقالات سلامتی

نویسنده نوشته: ایمان صالحی